Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: gener, 2008

Facebook: No a la manipulació de TV3

Avui ha iniciat l' Enric Canela una nova Causa a Facebook, la de “No a la manipulació de TV3”. Tot sorgeix a rel de la cobertura per una periodista de TV3 i del tractament que varen fer l'equip editorial del contingut generat a les Jornades de la Catosfera celebrades a Granollers aquest passat cap de setmana. La crítica d'una part de la comunitat de blocaires és que al reportatge resultant emès va incloure unes imatges d'en Joan Ridao treballant al PC, una entrevista a la Lourdes Muñoz Santamaria del PSC i una al periodista Saül Gordillo. Varen deixar fora l'organitzador de les Jornades, en Marc Vidal, i als que es consideren 'representants' de la dreta catalana que hi eren. M'hi he apuntat per estar d'acord amb el principi de que un medi públic ha de ser el màxim de neutral, tot i que la absoluta neutralitat és un desig una mica utòpic. Però hem de ser tots, del color polític que sigui, que pressionem per a que tothom respecti la neutralitat de T

Tornem el Windows!

M. Paco Rivière ens acaba a alliçonar (en français et en catalan) a la jornada de la Catosfera sobre el que cal per al país, defensar-nos: ell proposa que comencem per tornar el Windows, ja que indica que cada vegada que comprem un ordinador, ens apliquen un impost revolucionari, el de Windows, que l'hem de comprar vulguem o no (amb algunes excepcions, com per exemple Dell , que ja ven PCs amb Ubuntu preinstal·lat ). La seva campanya la trobareu a TornarElUindous .

Els blogs no son periodisme?

Segons en Vicent Partal, parlant avui a la Catosfera , els blogs no son periodisme. El periodisme només el fan els periodistes, que son aquells que treballen pels “mitjans”, i els blogs no son mitjans. A veure: segons el Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans, un periodista és una “Persona que té per professió fer reportatges, entrevistes, etc., en algun dels mitjans de comunicació”, i un mitjà de comunicació és un “Mitjà de transmissió de la informació a través del qual es realitza la difusió de significats culturals”. I un blog no pot ser això? El senyor Partal confon un mitjà amb una empresa de comunicació d'informació i opinió, que té accionistes, un equip d'empleats que segueixen una línia editorial, etc. Perquè no 'poden' ser periodistes els que escriuen un blog? No era tant innovador en Partal? No pot concebre que la professió que practica, per la que, per admissió pròpia, no te formació, pot ser practicada per la ciutadania en general? A

Quin vot és el vot útil?

El vot útil és aquell que representa de forma més propera les preferències polítiques del votant, sempre que el candidat entri al parlament. Si el candidat queda fora, en el sistema actual de democràcia representativa parlamentària, per bé o mal, deixa d’existir. No té la possibilitat d’influir en la política i esdevé totalment inútil. Té la mateixa possibilitat d’influir que qualsevol altre membre de la ciutadania. Aquest no és el millor dels mons desitjats, i m’agradaria veure una democràcia més directa , però les eleccions son d’aquí a menys de cinquanta dies. És clar que sempre podem dimitir dels nostres drets democràtics, claudicar i desistir de la defensa del bé més preuat, la llibertat política. Quan no tenim llibertat política, comencem a no tenir res, i passem a ser vassalls dels que tenen tot el poder (perquè l’hem cedit). Aleshores tenim el que ens donen i no pas allò al que tenim dret. I el dret fonamental és el dret a decidir les nostres vides, les nostres opcions s

Traspàs ferroviari: la proposta de CiU

Ja anava sent hora de que algú se’n adonés! El govern espanyol té clar que ha de ventilar-se el que és deficitari (RENFE Rodalies), sobre tot si es pot traspassar sense d’haver de ficar-hi masses diners, tot i ser essencial per a l’economia catalana. ¡ Que se encarguen los catalanes de ese marrón ! Per cert, quan ells pensen ‘catalanes’, també hi comprenen aquells espanyolistes que paguen impostos aquí... espero que sabeu qui sou... i us adoneu que us donen pel c*l igual que als nacionalistes i sobiranistes catalans. Mentre tant, els espanyols controlen les vies de tot Catalunya (incloses les de Rodalies) a través d’ADIF. Treuen a concurs els contractes d’adjudicació de l’explotació del servei, tal com ja tenen previst des de començaments dels 90 (Directives europees 91/440/CEE i 95/18/CE, el nou estatut de RENFE amb el Real Decreto 121/1994 i la creació el 96 de GIF amb la Ley 13/96). L’any 2001 comencen els contactes i negociacions del procés de liberalització del ferrocarril a E

Björk "Declara la independència"

Imatge
El passat 2 de gener, el webzine indie Pitchfork va publicar una entrevista amb la cantant, música i actriu Björk. Björk és islandesa i té present encara el seu país, tot i ser una megaestrella internacional amb una línia insuperablement multicultural i multidisciplinària. És filla d'un líder sindicalista i de mare políticament activa. No renega de les seves arrels. A l’entrevista que se centra en l’últim àlbum Volta , i particularment l’ últim single , el vídeo del qual acaba amb la Björk portant les banderes de Grenlàndia i les Illes Fèroe . Sobre aquestes li pregunten, i Björk explica... Son les banderes de Grenlàndia i de les Illes Fèroe. Islàndia va assolir la independència de Dinamarca fa 60 anys. Varem ser una colònia durant 600 anys, i varem ser realment maltractats, com totes les colònies. I Grenlàndia i les Illes Fèroe encara son part de Dinamarca. La cançó la vaig escriure en part per a aquests països. Als diaris d’Islàndia sempre se’n parla de la voluntat de

Una altra avaria tècnica a rodalies – Transferència d'ADIF ja!

Sant tornem-hi! Aquest matí les rodalies han tornat a avariar-se. Montcada i Reixac ha estat l'escenari d'una total manca de respecte pels usuaris per part de RENFE. Ara resulta que la catenària entre aquesta població i l'estació de Sant Andreu Comtal està avariada. Però cal recordar que la catenària no és responsabilitat de RENFE, sinó d'ADIF, l' Administrador de Infraestructuras Ferroviarias , adscrit al Ministerio de Fomento , i té les responsabilitats següents, entre d'altres: la construcció d'infraestructures ferroviàries (per exemple el TGV al seu pas per Bellvitge). l'administració de les infraestructures de la seva titularitat (per exemple les vies per on circulen els trens de rodalies). el control de la infraestructura ferroviària que administri. l'atorgament dels certificats de seguretat. el cobrament dels cànons per utilització de les infraestructures ferroviàries (a RENFE, actualment la única adjudicatària) l'elaboració d'un pla d